Pozvánka do muzea

O víkendu 28. a 29. března 2015 se v NTM veřejnosti již podruhé představí první parní lokomotiva vyrobená v České republice.

Pozvánka do muzea

O víkendu 28. a 29. března 2015 se v Národním technickém muzeu již podruhé představí parní lokomotiva Orenstein & Koppel na rozchodu 600 mm, která byla společností První kolínská lokomotivní, s.r.o. (www.1loco.eu) postavena podle originálních výkresů a fotografií a je tedy nejen plně funkční, ale je i historicky věrnou kopii původního typu, který na přelomu 19. a 20. století vyráběla berlínská firma Orenstein & Koppel.  Jde o typ lokomotivy, který byl rozšířen doslova po celém světě a sloužil mnoho desítek let na polních a průmyslových drahách úzkého rozchodu. Stavba této lokomotivy a především zvládnutí dávno nepoužívaných výrobních postupů představuje zcela mimořádný počin jak z hlediska schopností českého průmyslu, tak i z pohledu historicko-technického. Poslední parní lokomotiva byla totiž u nás postavena na počátku 60. let 20. století.

Lokomotiva bude předvedena veřejnosti ve dnech 28. až 29. března 2015 ve venkovním areálu budovy NTM na Letné. Jízdu repliky lokomotivy Orenstein & Koppel doprovodí komentované prohlídky a projekce, během níž se budou moci návštěvníci seznámit s procesem její stavby. Národní technické muzeum prezentací této lokomotivy pokračuje v projektu pravidelných akcí, při kterých v muzeu ožívá technika a technické exponáty jsou představovány v akci. Upozorňujeme, že v sobotu 28. března 2015 na Den učitelů je vstup do muzea pro všechny návštěvníky v hodnotě 50 Kč. Další víkendovou akcí, kterou na rok 2015 v rámci tohoto cyklu připravujeme, bude ukázka historických kočárů a jejich stavby.

Otevírací doba Národního technického muzea ve dnech prezentace repliky lokomotivy Orenstein & Koppel:

SOBOTA 28. 3. 2015: 10.00–18.00, na Den učitelů vstup pro všechny návštěvníky 50 Kč
NEDĚLE 29. 3. 2015: 10.00–18.00

Technická data repliky lokomotivy Orenstein & Koppel:
Charakteristika: Cm2t
Největší rychlost: 25 km/h
Počet x průměr válců v mm: 2 x 200 mm
Zdvih pístů: 300 mm
Plocha roštu: 0,4 m2
Tlak páry: 12 bar
Hmotnost ve službě: 7,5 t
Výkon parního stroje: 40 koní

Autor:
Vydáno: