Soutěž o krásnou knihu Univerzita výjimečných - Zkouška

Soutěž již skončila (23. 8. 2016 23.59).

Chceš získat krásnou knihu „Univerzita výjimečných - Zkouška“? Jelikož podtitul knihy zní zkouška, je jasné, čeho se tentokráte bude soutěžní úkol týkat. Pro účast v soutěži stačí nám zaslat vlastnoručně nakreslený obrázek třídy nebo o zkoušce či třídě sepsat povídku nebo básničku.

Soutěž o krásnou knihu Univerzita výjimečných - Zkouška

Jsi výjimečná! Slova, která potěší, ale zároveň dokážou změnit život. Pro Ciu znamenají možnost dostat se do celostátního programu pro nejnadanější studenty a studovat na univerzitě v Tosu. Musí však dokázat, že na to má. Čekají ji tvrdé zkoušky, ve kterých nepůjde jen o znalosti, ale i o to, dobře se rozhodovat a správně odhadnout lidi. Radost z úspěchu vystřídají strach a nejistota. Svět, který znala, se mění. Je hrozivější a nebezpečnější. Může vůbec někomu věřit? A vrátí se ještě někdy domů? Kniha je určena pro všechny příznivce Hunger Games a Divergence.

Obrázek nebo povídku či básničku zašli na *** soutěž již skončila ***. Nezapomeň připojit svoje celé jméno a adresu, abychom ti v případě výhry mohli knihu zaslat. Jednoho výherce krásné knihy „Univerzita výjimečných - Zkouška“ vybere redakce.

Výhry do soutěže věnovalo nakladatelství Fragment. Děkujeme.

Pokud jste nevyhráli, nebuďte smutní, knihu si můžete objednat na stránkách společnosti Albatros media.

Příspěvky, které nám zasíláte

Každý člověk skládá zkoušky,
které život chystá,
i když se ne vždy zadaří,
máš být optimista.

Neztrácej úsměv a naději,
zachovej si též důvěru,
věnuj se trošku přípravě
a vždy vybruslíš z maléru.

Pavla Jaklová

Třída

Tahle malá třídička,
to je prostě jednička.
Není třída ze školy,
je to oddělení družiny.

Veverušáci si říkají,
na Veverušáka čekají.
Každý den tam chodíme,
úkoly zde plníme.

Když se štěstí usměje,
odměna nás nemine.
Je to správná partička,
družinová jednička.

Veverušáci

A je to tu zase!

Opět sedím jako pecka ve školní lavici, pozoruji přeložený papír a mám pocit, jako by mu narostly ručičky, které mi svírají mozek a brání svého majitele před mými klikyháky. Každé slovo, ba každé písmeno se stává těžším a těžším. „A to ten text musí mít hlavu a patu,“ šeptám si beznadějně. „Psát bez chyb!“ opakuje se mi v hlavě. Ale jak? Mrazí mě v zádech při pomyšlení, že nevím, kam čárku psát a kam ne. Hypnotizuji smutnou tabuli, na které zbyly ještě z pátku popelavé šmouhy, doufám, že mi třeba poradí, ale čekám na zázrak asi marně.Mravenci v dolních končetinách ne a ne přestat řádit. Ten někdo, kdo mi dýchá na krk, mě nehodlá opustit. A pomyslné ručičky papíru mi stále nechtějí dovolit přemýšlet. Mám křeče, cítím se jako malé dítě, které rodiče položili do postýlky a odešli.... jako dítě, které se snaží ze všech sil křičet, aby mu pomohli, ale nikdo si ho nevšímá.Papír plním řádky slov ve snaze dostat ze sebe to nejlepší, ale nejsem si jistá, zda se mi to povede.

Kateřina

Jak se cítím

Charakterizovat teď mé pocity je opravdu složité. Je jich totiž mnoho a střídají se rychlostí světla.Zrovna před chvílí jsem pociťoval velkou nervozitu z toho, co za okamžik přijde. Ruce se mi klepaly a přemýšlel jsem o tom, co všechno se může stát.Teď nervozitu vystřídal strach. Ruce se mi klepou pořád, jenomže se k nim přidaly i nohy a předpokládám, že další části těla budou následovat.Strach mě postupně celého pohlcuje jako nějaké obrovské a hladové zvíře. To víte, nervozita je taková nepříjemná, zlomyslná dáma, která nás neustále popichuje, samozřejmě s jistým úspěchem. Ovšem strach je zlý hromotluk, ten když přijde, tak vám dá ránu do žaludku, čeká, až se vzpamatujete, aby vám mohl dát další. Postupem času, jak počáteční pocity odeznívají, však přichází klid. Ten je z těch tří nejhorší. Můžete se o něj opřít a vycítit svou mysl. On se pak usměje a zůstane s vámi, dokud si to budete přát. Je milý, hodný a nic ho nerozhází.Můj úkol je u konce a já jsem klidný. Doufám, že mi to vydrží, protože mě čekají ještě další úkoly a nervozita se strachem čekají za oknem.

Ondřej

Pocity

Píšeme test. Ruce se mi klepou a srdce mi buší jako bubny afrických kmenů. Hlavou mi probíhá tolik nápadů, ale žádný se mi nezdá ideální.Teprve jsme začali psát a já už přemýšlím nad výsledkem své práce. Jak to asi dopadne? To nikdo neví, ale to mě mrzí, protože já bych to věděl rád.Sebemenší ťukání, šustění a chrastění mi přetrhává myšlenky. Nedokážu se plně soustředit. Mám strach, jak to všechno dopadne.Připadám si sevřený v kazajce s jménem Nejistota. Pomalu píšu písmena, slova a řádky, avšak nejsem si jistý jejich mocí.Snad mi právě tyto řádky pomohou zbavit se té nejistoty a strachu.

Jan

Slohová práce a já

Dnes je den, kterého jsem se bála po celý měsíc. Srdce mám až v krku, potí se mi ruce, mám obrovské nutkání nakouknout k sousedovi do prověrky, ale nemůžu. No, necítím se zrovna dobře, mám hrozný hlad a pořád musím myslet na to, že když z této slohové práce nedostanu nejméně trojku, tak určitě propadnu! A nedovedu si představit, co se mnou moje máma provede, až přinesu domů své vysvědčení..... a v kolonce s českým jazykem bude nedostatečná.Určitě se té myšlenky až do konce vyučování nezbavím.

Martina

Moje strašná chvíle

Tato chvíle je jako noční můra. Sedím v lavici, která vrže, jako by volala o pomoc, ve třídě plné lidí, kteří vědí, co napsat na papír, který mi může změnit celý zbytek školního roku. Je to velmi stresující sedět tady a přemýšlet o tom, co zrovna teď napíšu. Soustředím se na všechno ostatní, jen ne na to, abych napsala tuto slohovou práci.Cítím se strašně hloupě, i když vím, že na to mám. Prohlížím si tu obrovskou třídu a doufám, že dostanu nějaký nápad.Pořád nic. Připadám si, jako by mi někdo vytáhl mozek z hlavy. Sedím tu, jako přibitá, a v té mé kedlubně, co mám na krku, je úplně vymeteno. Obvykle jsem odhodlaná udělat vše pro to, abych tu písemku napsala, ale dnes jsem úplně zaseknutá.Doufám, že se nad mojí hlavičkou rozsvítí lampička a osud mi dopřeje napsat tento test alespoň na dvojku. Takže se sice cítím poněkud hloupě, jsem ve stresu, nesoustředím se a mám strach, přesto všechno se vzchopím a napíšu tu prokletou písemku.

Zuzana

Kroužek kreativního psaní

Škola

Pondělí, úterý, středa, čtvrtek, pátek
to pro mě není žádný svátek.
Do školy vstávám v šest,
je to pro mě úplný trest.

V některých předmětech doslova plavu,
mám z toho těžkou hlavu.
Čeština, fyzika, zemák....
mě stejně baví jen tělák.

Když domů žákovskou nesu,
někdy se i strachy třesu.
Táta nade mnou láme hůl,
protože jsem asi v--.

Já tu školu ale zvládnu,
k vyznamenání to dotáhnu...

Jonáš Červinka

Pohádka o začarované školní třídě

Bylo nebylo, byla jedna školní třída, původně úplně obyčejná s kluky a holkami, kteří spolu více či méně kamarádili a pomáhali si opisovat tak, jak to ve škole chodí. Občas se někteří kluci poprali nebo holky se spojily proti kamarádce, ale vždy to rychle přešlo a nastal mír. Prázdniny byly sice prima, ale když skončily, všichni se těšili na kamarády.

Až jednoho dne se otevřely dveře a do třídy vešel nový spolužák jménem Čárymáryfuk. Na pohled na něm nebylo nic výjimečného. Byl malý, hubený, s nožičkama jako sirky, s pronikavým pohledem. Rozhlédl se po třídě a vtom se to stalo. Třída se barevně rozdělila na normální a žluté. Těch žlutých bylo pár, ale v dalších dnech změnili život celé třídy.

Již další den o přestávce vytvořil žlutý tým skupinku v zadní části třídy a něco si domlouvali. Smáli se a pitvořili a ukazovali si na ostatní. V dalších dnech už bylo jasné, koho si vybrali jako objekt svého zájmu. V zadní lavici seděl Karlík. Byl to obyčejný kluk, snad jen trochu vyšší než ostatní, s brýlemi na nose a přátelským pohledem. Nikdy nikomu neubližoval. Skrček, budeme mu říkat pro zjednodušení Čárymáry, vyhodnotil, že trápit ho bude jednoduché, protože Karlík se nebude bránit a Čárymáry nepřijde k fyzické úhoně. Jednoduše řečeno, nedostane od Karlíka za to, co mu provádí facku jako trám. Kromě toho začal svými triky ovládat i další kluky a některé holky a tím získával sílu. Šli za ním jako zmámení jeho jedinečností a slepě plnili jeho nápady. Jednou například vymyslel, že by bylo dobré Karlíkovi vzít brýle, aby neviděl. Podařilo se to dokonale, neboť jeden z mamlasů hodil brýle na zem a ještě na ně šlápl. Podruhé rozbili Karlíkovi telefon. Karlíkova maminka se nestačila divit, co její dosud normální chlapec dělá se svými věcmi, když ví, že nemají zrovna moc peněz.

Ani další děti se nevyhnuly zájmu řádící skupiny. Když si ani ostatní netroufali zaútočit přímo, alespoň nadávali a zesměšňovali spolužáky.

Je zajímavé, jak ta magická síla fungovala na všechny. Nikdo neměl síly něco s tím udělat nebo to někomu říct.

Karlík byl sice hrdina a doma to mamince neřekl, aby jí nedělal starosti, a bral všechny zničené věci na sebe, ale začal se škole vyhýbat. Neustále ho něco bolelo a měl teploty. Unikala mu školní látka a začal mít i horší známky. Po vyučování se bál jít sám domů, protože Čárymáryfuk ho se svojí družinou pronásledoval, a i nějakou ránu schytal. Ve třídě byla dusná atmosféra.

Kdo ví, jak by to bylo dopadlo, kdyby byl příběh skutečný a nešlo o pohádku. Ale v pohádce vždy všechno dobře dopadne a dobro zvítězí. Tak i na Čárymáryfuka dopadla spravedlivá ruka osudu. Zlomil si svoji tenkou nohu. Tou zlomeninou unikla jeho čarovná moc a nikoho už nedokázal ovládat. Žlutí spolužáci dostali zase svoji normální barvu a než se Čárymáry vrátil do školy, začali se chovat normálně. A protože jeden zloduch bez čarovné moci sám nic nezmůže, belhal se Čárymáryfuk o berlích po škole a nikomu už neubližoval.

Jen mi řekněte, co si počít s takovým příběhem, kdyby byl skutečný?

Johana Seidlová

Autor:
Vydáno: