Zimní tábor

Celých čtrnáct let je vždy vítá chata Honzík v Horním Maršově. Stejně tak bylo i letos. V termínu jarních prázdnin od 14. 2. – 21. 2. 2015 odjelo 40 dětí se svými vedoucími.

Je 14. 2. a děti se pomalu a jistě od 7,45 hodin schází u školy. Zde na ně již čekají vedoucí, lyžařští instruktoři, aby společně strávili týden na horách. Ve spolupráci s rodiči nakládáme věci do autobusu a krátce po osmé hodině nastupujeme i my. Poslední pokyny, poslední zamávání a odjezd.

Cesta trvala i se zastávkou téměř čtyři hodiny a my něco málo před dvanáctou hodinou přijíždíme na místo. Vykládáme věci z autobusu, odcházíme s nimi k nákladní lanovce, která je odváží k chatě. Postupně společně odcházíme velkým vrchem k chatě. Vypadá, že sněhu je dost a že nám snad vydrží po celý týden. Po krkolomném stoupání a klouzavém povrchu se konečně dostáváme k chatě. Zde na nás již čeká majitel Pavel Hlaváč a personál chaty, aby nás opět po roce přivítal.

Starší účastníci pomáhají vykládat z lanovky a přinášejí věci do chaty. Ostatní se shromažďují v jídelně, kde dostáváme teplou polévku na zahřátí a dojídáme své zásoby od maminek. Pak následuje již ubytování, rozdělení na pokoje a malý odpočinek. Když je vše hotovo, scházíme do klubovny, kde se seznamujeme s programem, s režimem pobytu, pobytovým řádem a upřesňujeme si, co nás čeká a nemine. Dnes již na lyže nejdeme, ale postupně si vybalujeme lyže i snowbordy a dáváme do lyžárny. Pak nás již čeká večeře a po ní slavnostní zahájení našeho tábora. První večer strávený v klubovně byl ve znamení Valentýna, neboť je 14. února a v tento den se slaví svátek Valentýna. Zahráli jsme si několik her a proběhla mini diskotéka. A tak jsme se všichni dobře skamarádili. Závěrem večera proběhlo seznámení s denním rozkazem na příští den, zjistili jsme, co bude následovat.

Od neděle začínají pracovat jednotlivé skupiny pod vedením svých lyžařských instruktorů, ale i instruktorem snowboardu. Jsme rozděleni do tří skupin, první a druhá skupina pracuje pod vedením Jany Novákové, Michala Nováka a jsou to lyžaři. Třetí skupina pracuje pod vedením Miroslava Hrbáčka a jsou to snowboardisté. Do úterka dopoledne je co zlepšovat, děti, kteří neumí, se začínají učit. Je to ovšem dřina. V úterý odpoledne máme volné odpoledne bez lyží a snowboardu. Tak si chceme užít zimních radovánek na sněhu. Stavíme si ve skupinkách iglú, jiní staví zvířata ze sněhu, někteří se i koulují. Vždyť v Berouně sníh nebyl a asi ani nebude. Ve středu dopoledne pak vyjíždí skupinka dětí na lyžovačku na Černou horu. Cesta tam je velmi jednoduchá, odjíždíme skibusem. Ovšem cesta nazpět je s lyžemi po hřebeni až k chatě. Ti, co na Černou horu nejedou, lyžují na svahu u chaty. Po obědě jdeme opět na svah a za námi přichází pak i ti, co se vrátili z Černé hory. Chvíli před koncem lyžování si pak znovu užíváme zimních radovánek. Po každém návratu ze svahu následuje osobní hygiena, chvilka osobního volna a kolem 17,30 hodin se scházíme v klubovně. Zde sledujeme promítání videa, které bylo během dne natočeno. Právě tady nejlépe vidíme, co děláme špatně a řekneme si, jak to udělat, aby to bylo lepší. V 18 hodin jdeme na večeři a po ní se opět scházíme v klubovně. Tady hrajeme hry, soutěžíme a dobře se bavíme. V neděli proběhla soutěž MISS KRKONOŠE 2015. Děvčata se nejprve velmi stručně představila, pak nás pobavila scénkou na téma, které si vylosovala. Třetí disciplína byla volná, děvčata nám předvedla, co se jim nejvíce líbilo a co pro ně bylo charakteristické. V porotě zasedli čtyři chlapci jednotlivých věkových kategorií. A tak při volbě Miss jsme se vůbec nenudili.

V pondělí, jsme již začali hrát finálovou soutěž, TWISTER. Hru jsme i dokončili. V úterý jsme přidali další soutěž finálovou soutěž a to byl „souboj slepých rytířů“. Ve středu bylo připraveno na večer „obouvání židliček“. Tuto hru jsme pak dokončovali příští večer. Ve čtvrtek proběhla beseda s ochráncem přírody panem Markem Šťovíčkem, pracovníkem KRNAP, který nám vyprávěl o životě na horách, o tom se můžeme a nesmíme, ale i floře a fauně Krkonoš. V závěru nám ukázal i své dva psí pomocníky. Beseda se nám líbila a obohatila naše znalosti o národních parcích. Po skončení jsme zahájili plnění podmínek MISÁK KRKONOŠE 2015. První část byla představení se a přiblížení své osoby ostatním, ve druhé části nám předvedli pantomimu na téma, které si vylosovali, třetí část bylo předvedení scénky na vylosované téma a čtvrtá část byla volná disciplína, kdy nám hoši předvedli to, co je pro ně typické. V porotě zasedla čtyři děvčata. Boj o MISÁKA KRKONOŠ byl velmi vyrovnaný, takže porota měla plné ruce práce. Na závěr vše dobře dopadlo a my jsme se dočkali.

V průběhu celého pobytu jsme též dbali na úklid pokojů, který jako vždy byl bodován. Na závěr pak byly vyhlášeny výsledky. A co se dělo v pátek? Dopoledne tradiční závod „velkého slalomu“, ale i závod snowboardistů. Odpoledne pak volné lyžování a jízda na snowboardu. Po skončení hygiena, balení a příprava na odjezd. Po večeři slavnostní zakončení a vyhlášení vítězů všech soutěží. Potom na nás čekala již tradiční závěrečná diskotéka. A jak to všechno dopadlo? Zde jsou výsledky:

Bodování úklidu:
1. pokoj číslo 3 – Kristýna Záveská, Dominika Lisá, Šárka Chomická, Adéla Vrbková
2.pokoj číslo 8 – Sabina Rohlová, Sabina Křížková, Míša Kučerová, Jesika Šřámková, Denis Šrámek, Natálka Kalinová, Majda Koubíková, Kristína Becher, Anička Humlová
3. pokoj číslo 4 – Maruška Hirnerová, Anička Fučíková, Markéta Forejtová, Nikolka Šedivá

TWISTER:

1. Jiří Veselý
2. Filip Záveský
3. Adam Potůček

Vítězové jednotlivých soutěží obdrželi drobné odměny a nějakou sladkost. Všem blahopřejeme.

A co říci závěrem? Zimní tábor se podařil, všem se zde líbilo a už se těšíme na příští rok. V sobotu všichni živí, zdraví a bez úrazu se spokojeně vracíme domů. U školy na nás již čekají nedočkaví rodiče.