Týden lesů pronikl i do školní družiny

I my ve školní družině jsme se do této akce zapojili. Celý týden se naše školní družina nachází v lese. Někdy skutečně, jindy pouze pomyslně. Ale i tak, stejně máme les na dlani.

Týden lesů pronikl i do školní družiny

Je pondělí 9. 5. a děti školní družiny se scházejí na školním dvoře, později i na školním hřišti. Je pro nás připraven Týden lesů 2016. Projekt, do kterého se tradičně každým rokem zapojujeme. Po slavnostním zahájení se rozdělujeme jako vždy do smíšených skupin 1 – 4. Zpočátku si povídáme o lese. Vytyčujeme si rozdíl mezi lesníkem a myslivcem. Lesníka můžeme přirovnat k lékaři. Jeho úkolem je udržet hospodaření v lesích a přitom zachovat rovnováhu mezi kácením stromů a jejich výsadbou. Jde nám o to, abychom zachovali kvalitní a zdravé lesy i budoucím generacím. Lesník je přeci odborník. Péče o les se provádí během celého života lesa. Tato doba je delší než 100 let. Lesníci se proto snaží bojovat se všemi škodlivými vlivy, které by mohly les oslabit či zcela zničit. Řeší prevenci, bojují s infekcí, léčí lesu neduhy, napravují škody.

Myslivec je člověk, může to být i lesník, který se stará o zvěř. Doplňuje krmelce, snaží se ji ochraňovat, prochází své revíry, aby věděl, zda mu v revíru nepytlačí nějaká ta škodná. A tak my v tento den se zaměřili na změření znalostí o lese mezi jednotlivými skupinami. Zaměřili jsme se na znalosti o zvěři, ale i o rostlinách. V této malé soutěži jsme pro své skupiny získali první bodíky. A jak to v závěru tohoto odpoledne dopadlo?

1. místo – 2. skupina 1 830 bodů
2. místo – 3. skupina 1 720 bodů
3. místo – 1. skupina 1 530 bodů
4. místo – 4. skupina 1 400 bodů

Body za umístění po skončení Týdne lesů sepíšeme do tabulky a vyhodnotíme umístění za celý týden.

Je úterý 10. 5. 2016 a my opět se nacházíme na školním dvoře. Dnešní odpoledne je opět plné lesních soutěží. Jako první úkol, který plníme, hledáme ve větách skryté názvy stromů a rostlin. Ve druhém kole pak hledáme zvířata a ptáky. Třetí úkol je formou štafety, kdy máme pospojováním čísel dospět k lesnímu skřítkovi. Nešlo vždy pouze o rychlost, ale i správnost. Podle toho jsme získávali opět drahocenné body. Čtvrtý úkol byl velmi těžký. Parazit kůrovec napadl les, lesníci připravili nástrahu – lapač, a kůrovec se musí prodrat k lapači, ale vždy po správném směru cesty. Skupiny zde musely vynaložit hodně přemýšlení, aby se kůrovec k lapači dostal. A jak to v závěru dopadlo?

1. místo – 4. skupina – 62 bodů
2. místo – 1. a 3. skupina s 51 bodem
3. místo – 2. skupina – 40 bodů

V závěru soutěžního odpoledne jsme si zahráli živé pexeso, kde dvojice představovali lesní zvířata a rostliny. Mnoho legrace jsme si užili při této hře, ale čas se naplnil a my museli končit. Tak příště, ještě není nic rozhodnuto!

Autor:
Vydáno: