Světový den zvířátek ve školní družině

Tento svátek se slaví od roku 1931 na počest Sv. Františka z Assisi, který se stal patronem všech zvířat. Ten zasvětil svůj život péči o nemocná, opuštěná a týraná zvířata. Podle některých pověr dokázal se zvířaty mluvit. Právě v tento den, bychom na naše mazlíčky neměli, zapomenou, ale měli bychom jim projevit svou lásku. Mezinárodní den zvířat nám připomíná, že zvířata jsou důležitou a neodmyslitelnou součástí našich životů a bereme je vesměs jako rodinné příslušníky.

Světový den zvířátek ve školní družině

V tomto duchu se nesl i svátek v jednotlivých odděleních školní družiny. Nejprve jsme si připomněli, proč svátek slavíme. Vzpomněli si na své mazlíčky, o kterých si rozvinula široká beseda a pak se pokračovala v dalším programu.

1. oddělení se zaměřilo na poznávání lesních zvířat. Každý si vybral jedno zvíře, které ho zaujalo. K obrázku jsme si dali hádanku a snažili se říci správnou odpověď. Na závěr jsme si řekli několik zajímavostí. Po této části jsme si zahráli živé pexeso. Namalovali jsme si i různá zvířata. Pak se oddělení vydalo ven, kde si zahrálo i několik her – lov gazel a chobotnice. Takto naši prvňáčci si připomněli Mezinárodní den zvířat.

2. oddělení po oficiální části se rozdělilo do skupin a probíhala soutěž mezi skupinami. Nejprve kvíz o lesní zvěři, pak jsme ve větách hledali skrytá zvířata. Třetí soutěží byly hádanky o lesních zvířatech. Vše jsme bodovali a body pečlivě zapisovali. Poslední částí našeho odpoledne bylo ve skupinách složit veršíky na vybraná zvířata. I toto se počítalo do bodování. A jaké byly výsledky? 1. místo – 3. skupina, 2. místo – 2. skupina, 3. místo – 4. skupina. Vítězům blahopřejeme.

3. oddělení po úvodních slovech se rozdělilo do skupin. Jejich prvním úkolem byla poznávačka zvířat z našeho lesa. Pak jsme ve skupinách pracovali na krátkém kvizu. A nakonec jsme hráli hru. Jedna skupina hledala kartičky s ptáky, druhá se savci, další s rybami a poslední skupina hledala kartičky s hmyzem. Mezi kartičkami měly skupiny i něco jiného, ale vše bylo zařazeno. Děti zařadily i pérovníka pštrosího, žlabavu a mucholapku. Třešničkou na dortu byly přinesené exponáty od Pavla Staňka a Terezky Heranové z domova. A jak dopadlo bodování? 1. Místo – 4. skupina, 2. místo – 3. skupina, 3. místo – 1. skupina a 4. místo – 2. skupina. Blahopřejeme.

4. oddělení po úvodním slově se taky dalo do soutěžení. Jako první proběhla Kimovka, kde si děti prohlédly 20 zvířat na obrázku a každý jednotlivec po krátké pouze měl napsat, co si zapamatoval. Body jednotlivců jsme sečetli a zapsali do skupin. Pak následovaly přesmyčky, skupina měla vyluštit deset zvířat. Po této soutěži následovaly hádanky, které luštila celá skupina. Body jsme vždy zaznamenali a na závěr vyhodnotili jednotlivé skupiny. Než došlo k vyhodnocení, každý si vyrobil svého mazlíčka – hlavu pejska nebo kočičky. A jak to dopadlo? 1. místo – KOŇÁCI, 2. místo – KOLOBĚŽKÁŘI, 3. místo – VZDUCHOPLAVCI, 4. místo – MOTORKÁŘI.

Takto proběhl Mezinárodní den zvířat ve školní družině.

Na závěr ještě několik veršů od Veverušáků k danému tématu.

Veverka
Veverka malinká,
oříšek spapinká.
V zimě se jí spinkat chce,
z jara bude čilá zase.

Autor: 1. skupina

Zvířátka
Rys – oči bystré má,
masíčko si vychutná.
Rosnička – zelená to žabička je,
ukrývá se někde v trávě.

Autor: 2. skupina

Zvířata
Rys Petr, má tečkovaný svetr.
Pořád ho nosí,
on mu přeci sluší.
Má vysoké uši,
ty mu také sluší.

Veverka Alenka,
oříšky má ráda.
Nosí si je do pelíšku,
v zimě si je spapá.

Autor: 3. skupina

Zvířata
Byla jednou jedna liška,
jmenovala se Eliška.
Byl jednou jeden bobr,
říkali mu Hubr.
Byl jednou jeden slepýš,
jmenoval se Slepýš.
Šla jednou takhle myška,
potkala jí Eliška.
Šel kolem Hubr,
to byl ten bobr.
Šel kolem slepýš,
zeptal se myšky,
jestli to slepí.

Autor: 4. skupina

Autor:
Vydáno: