Světový den vody ve školní družině

Připomíná nám vodu jako nenahraditelný zdroj života na zemi, který je nutné chránit. Letošním tématem je podzemní voda s podtitulem: „Podzemní voda je neviditelná, ale její dopad je viditelný všude“. Světový den vody byl vyhlášen na Konferenci OSN o životním prostředí a rozvoji v Riu de Janeiro v roce 1992.

Světový den vody ve školní družině

Je konec školní výuky a děti ze všech oddělení se chystají na odchod ven, kde bude probíhat „Světový den vody“. Rozdělujeme se do skupin 1 – 4, tak jak jsme zvyklí. Skupiny jsou smíšené, a proto je i soutěž pro všechny spravedlivá. Nejprve slovo úvodem, kde jsme získali informace ke Dni vody, o tom, jak ubývá pitné vody a jak je nutné jí šetřit. Je potřeba udržitelně nakládat s vodními zdroji, zachovat potřebné množství těchto zdrojů. Voda je zdroj života a základní podmínkou nejen lidské existence. Zvláště důležitá je sladká voda, která představuje jen asi 2,5 % veškerých světových zásob vody. Téměř jedna čtvrtina lidské populace nemá k pitné vodě přístup. Na následky nemocí způsobených pitím závadné vody každoročně umírá více než pět milionů lidí. V České republice je pitnou vodou zásobováno více než 87% obyvatel, na kanalizaci jsou napojeny tři čtvrtiny domácností.

A nyní jdeme na soutěže, kde o vítězství se bijí jednotlivé skupiny. V prví soutěži nám jde o to, aby děti poznaly zvířata, která žijí u vody. Na konci hřiště jsou rozmístěny obrázky a děti do své skupiny mají přinést jenom ty, které jsou spojeny s vodním prostředím. Družstvo pak musí napsat jméno zvířete. Výsledky? 1. sk. – 9b, 2. sk. – 11b., 3. sk. – 13 b., 4. sk. – 15 b.

Ve druhé soutěži musí děti přejít po kamenech z jedné strany na druhou. Kameny jsou v podobě dvou papírových kartonů. Hra je o rychlosti přejití celé skupiny dětí. A jaké tentokrát byly výsledky? 1. sk. – 10b., 2. sk – 8b, 3. sk. – 4b, 4. sk. – 6b

Třetí soutěž byla tak trochu zábavná – každé družstvo má kbelík s vodou, lžíce a skleničku. Z družstva vybíhá jeden člen, nabral na lžíci vodu a přes hřiště ji nesl do skleničky. Děti se střídají do doby, než byl časový limit vyčerpán. Která skupina má nejvíce vody ve skleničce, vyhrává. Výsledky? 1. sk. – 10b, 2. sk. – 8b, 3. sk. – 4b, 4. sk. – 6b

V úplném závěru jsme spočítali body a vyhlásili výsledky. Jak to nakonec všechno dopadlo?

1. místo – 29 bodů – skupina 1
2. místo – 27 bodů – skupina 2 a 4
3. místo – 21 bodů – skupina 3

Autor:
Vydáno: