Světový den poezie i Světový den divadla ve školní družině

Světový den poezie si připomínáme 21. března a Světový den divadla právě dnes 27. 3. Proto i oba dny si dnes současně připomenuly i děti školní družiny. Hlavním cílem Světového dne poezie je podpora jazykové různorodosti a zviditelnění ohrožených jazyků v místě jejich používání. Tento den si klade i za cíl návrat tradici ústního přednesu básní, chce zlepšit výuku poezie a obnovit dialog mezi básnickým uměním s ostatními směry uměleckého umění – divadlo, tanec, hudba. Proto i my ve školní družině jsme si tyto dva dny spojili v jeden. Světový den divadla byl zaveden v roce 1961.

Světový den poezie i Světový den divadla ve školní družině

Scházíme se všichni společně ve školní družině 1. oddělení, abychom společně dnes strávili odpoledne významnými dny, kterými jsou Světový den poezie a Světový den divadla. Po krátkém úvodním slově jsme shlédli veršovanou pohádku O Koblížkovi, kterou nacvičily děti ze 4. oddělení pod vedením vychovatelky Mirky Pacákové. K pohádce si vyrobily i masky, které při předvádění použily. Po skončení pohádky následoval velký potlesk, neboť děti si s nácvikem daly opravdu velkou práci. Po tomto vystoupení dostaly slovo o ostatní děti, které nám zarecitovaly básně dle svého výběru. Po skončení této části recitace se ujímají slova děti z 1. oddělení, které si pod vedením vychovatelky Jany Novákové nacvičily pohádku s plochými loutkami, které si též vyrobily, s názvem O nezdravém jídle. I 1. oddělení se loutková pohádka podařila. Po hereckých výkonem v odděleních, které nacvičily pohádky, jsme si zahráli hru „Ozvěna“. V další části našeho odpoledne jsme měli zahrát scénky na daná témata. A co se zde objevilo? Měli jsme zahrát, jak se těšíme do školy a pojedeme na výlet. Nebo do školy se netěším, čeká nás těžký diktát. Starší děvčata zahrála, jak je jedné špatně, bolí ji hlava a s maminkou jde k lékaři. Kromě toho byly sehrány i scénky z obchodu – při nákupu bot, při zapomenuté peněžence, ale i scénka s malým dítětem, které chce lízátko. V další části scének se jednalo o prostředí školy. Jednotlivé skupiny byly vyhodnocovány silou potlesku, které obecenstvo použilo a jistě patří k divadlu. A na úplný závěr jsme si všichni zazpívali písničku. Zazvonil zvonec a dnešnímu odpoledni byl již konec.

Autor:
Vydáno: